6 راه برای درمان افسردگی

 

افسردگی یکی از بیماری هایی است که ممکن است هر فردی حتی به صورت جزئی به آن دچار شود . راه های زیادی برای این بیماری وجود دارند.

 

با 6 روش زیر می توانید بیماری افسردگی خود را درمان کنید.

 

 

1. وزن‌تان را كم كنيد!

 

كاهش وزن تنها شما را سالم‌تر نمي‌كند و اعتمادبه‌نفس‌تان را بالاتر نمي‌برد؛ محققان مي‌گويند كم كردن وزن افسردگي را هم از شما دور مي‌كند و در كنار كم كردن خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي، سلامت رواني‌تان را هم بيشتر مي‌كند. در بررسي آنها پس از گذشت 6ماه از برنامه كاهش وزن و با كم كردن 8درصد وزن شركت‌كنندگان، افسردگي آنها به شكل قابل‌توجهي كمتر شد. پس اگر شما هم افسردگي و اضافه‌وزن را با هم داريد، با حذف چربي‌هاي اضافه‌تان، براي بالاتر بردن خلق‌تان تلاش كنيد.

 

 

2. آسپرين بخوريد

 

آسپرين و ايبوبروفن داروهاي ضدافسردگي نيستند اما از نظر محققان مي‌توانند درمان بيماري افسردگي را تسهيل كنند. به عقيده پژوهشگران، التهاب ممكن است بيماري‌هاي رواني را تحت‌تاثير قرار دهد و به همين دليل داروهاي ضدالتهاب مي‌توانند روند درمان افسردگي را تسهيل كنند. باتوجه به بررسي‌هاي محققان، داروهايي كه روزانه مصرف مي‌شوند مانند آسپرين و ايبوپروفن با كاهش التهاب بدن مي‌توانند چنين تاثيري را بر روان بيماران بگذارند و حال رواني‌شان را بهتر كنند.

 

 

3. ويتامين D بگيريد

 

كمبود ويتامين D تنها استخوان‌هاي شما را تضعيف نمي‌كند. محققان مي‌گويند كمبود اين ويتامين در بدن مي‌تواند به افسرده شدن‌تان هم منجر شود. پژوهشگران در بررسي‌هايي كه درمورد افسردگي زنان انجام دادند، دريافتند كه كمبود اين ويتامين در بدن خانم‌ها به پايين آمدن انرژی‌شان و افسرده شدن آنها مي‌انجامد. اين درحالي است كه زنان افسرده پس از گذراندن يك دوره درمان همراه با دريافت ويتامين D كمتر نشانه‌هاي افسردگي را بروز دادند و حال رواني بهتري تجربه كردند.

 

 

4. ايمان داشته باشيد!

 

حتما شنيده‌ايد كه آدم‌هاي باايمان كمتر نااميد مي‌شوند و در برابر مشكلات زندگي قد خم نمي‌كنند. محققان بيمارستان مك لين ایالات‌متحده اين ادعا را تاييد مي‌كنند. آنها در يك پژوهش، تاثير ايمان به خدا بر درمان بيماران مبتلا به افسردگي را بررسي كردند و دريافتند كه آدم‌هاي باايمان كمتر دچار افسردگي مي‌شوند يا پس از بيماري زودتر بهبود مي‌يابند. در اين تحقيق كه نتايج آن منتشر شده است مشخص شد كه اعتقاد به خدا مي‌تواند بهبود نتايج درمان‌هاي روانپزشكي را به‌همراه داشته باشد. به گفته پژوهشگراني كه بيماران اين بيمارستان را موردبررسي قرار دادند، افرادي كه سطح اعتقاد آنها به خداوند از متوسط تا بالا ارزيابي شده است، نتيجه بسيار بهتري را در دوره‌هاي درماني كوتاه‌مدت گرفته‌اند و حال‌شان زودتر بهبود يافته است.

 

 

5. رئيس نشويد!

 

شايد تصور كنيد يك ارتقاي شغلي مي‌تواند حال رواني‌تان را بهتر كند و با رساندن شما به آرزوهاي‌تان اجازه افسرده شدن را به شما ندهد. اما محققان خلاف چنين تصوري را ثابت كرده‌اند. آنها مي‌گويند زنان رييس بيشتر گرفتار بيماري افسردگي مي‌شوند. باتوجه به بررسي‌هاي پژوهشگران، شيوع افسردگي در زنانی كه در موقعيت شغلي قرار دارند كه مي‌توانند استخدام كنند، اخراج كنند يا ميزان حقوق ديگران را تحت‌كنترل داشته باشند، بيش از زنان ديگر است. اين درحالي است كه رئيس شدن روي مردان تاثير عكس دارد و مردهايي كه به چنين موقعيت شغلي مي‌رسند، كمتر به افسردگي مبتلا مي‌شوند.

 

 

6. راه برويد

 

اگر افسردگي‌تان شديد نشده، مي‌توانيد با راه رفتن حال خوب‌تان را برگردانيد. محققان مي‌گويند راه رفتن به‌ويژه براي افرادي كه دچار مصيبت شده‌اند مانند ازدست دادن يك عزيز، بيكار شدن يا جدا شدن از همسر مفيد است و اگر افسردگي شما ناشي از چنين اتفاق‌هاي بيروني باشد، مي‌تواند به كمك‌تان بيايد. البته پژوهشگران معتقدند حتي افسرده‌هاي شديد هم مي‌توانند در كنار درمان دارويي با راه رفتن به بهبود خود كمك كنند، اما كساني كه به‌دلیل اتفاق‌هايي كه براي‌شان پیش آمده احساس غم شديد يا افسردگي را تجربه مي‌كنند، با راه رفتن در يك محيط طبيعي پر درخت، بالا رفتن از كوه يا راه رفتن اطراف يك درياچه مي‌توانند بدون نياز به دارودرماني سلامت رواني خود را دوباره پيدا كنند.

 

درج آگهی رایگان - پورتال تبلیغاتی 9رنگ تبادل بازدید اتوماتیک - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

 

شاه توت و تاثیر آن بر سلامتی بدن
شاه‌توت‌ها خواص مفیدی برای سلامتی دارند؛ از جمله جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌های وابسته به سن و حملات مغزی. شاه‌توت از ساخته شدن کلسترول بد (LDL) جلوگیری می‌کند.
محققان انجمن تغذیه‌ی آمریکا (USDA) شاه توت را در مقایسه با 40 نوع میوه ی تازه ی دیگر، به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی قرار داده‌اند که دارای فیتوکمیکال‌های قوی مثل آنتوسیانین است. 
آنتوسیانین رنگدانه‌ای است که رنگ سیاه شاه‌توت از آن ناشی می‌شود. شاه‌توت‌ها خواص مفیدی برای سلامتی دارند؛ از جمله جلوگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌های وابسته به سن و حملات مغزی. شاه‌توت از ساخته شدن کلسترول بد (LDL) که منجر به بیماری‌ها و حملات قلبی می‌شود جلوگیری می‌کند. علاوه بر این شاه‌توت دارای ویتامین های A ، C و املاح روی ، پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است.

شاه توت از نظر طبیعت سرد و خشك است. و قابض و شاه توت خشك از نظر خواص جانشین سماق می‌باشد. لطیف كننده و باز كننده گرفتگی‌هاست. حدت خون را تسكین می‌دهد و عوارض صفرا را از بین می‌برد و ورمهای گرم حلق و حنجره را رفع می‌كند و تحلیل می‌برد و عطش را فرو می‌نشاند و اشتها را بیدار می‌كند. غرغره با آب یا رب آن برای زخمهای بد, جوشهای دهان, تحلیل ورم حلق, كام و زبان و تقویت آنها مفید است خوردن شاه توت برای زخم روده و اسهال گرم و اسهال خونی خصوصاً خشك آن با داروهای كمكی و مقوی بسیار مفید است. آب دم كرده ریشه توت و شاه توت كه با حدود 40 گرم ریشه دم شده باشد برای اخراج كرم كدو خصوصاً اگر برگ شفتالو به آن اضافه كرده باشند مفید است. خوردن دم كرده برگ آن نیز همین اثرات را دارد و غرغره آن برا خنازیر نافع است. مزمزه آن برای درد دندان و كمپرس آن برای تحلیل ورمهای بزرگ مفید است. عصاره برگ آن در حدود 30 گرم برای گزیدن جانوران گزنده و حشرات گزنده مفید است. برگ درخت شاه توت, كربنات كلسیم فراوان دارد و برای آن اثر كم كننده قند خون قائلند از این جهت می‌توان از آن در موقع وجود قند در ادرار و معالجه بیماری قند استفاده به عمل آورد.

 

خواص داروئی:
برای رفع كرم معمولاً جوشانده 15 گرم پوست ریشه درخت را در 250 گرم آب تهیه كرده صبح ناشتا مصرف می‌نمائید.
عصاره‌ی توت‌فرنگی و شاه‌توت به‌طور خارق‌العاده‌ای از رشد سرطان سینه و دهانه‌ی رحم جلوگیری می‌کنند. عصاره‌ی توت فرنگ

درج آگهی رایگان - پورتال تبلیغاتی 9رنگ تبادل بازدید اتوماتیک - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

 

جملاتی از بزرگان … خواندنی !
 
 
دقایقی را كه به عیب جویی دیگران می گذرانیم، اگر صرف اندیشیدن به عیبهای خود كنیم، فایده های زیادی می بریم كه كوچكترین آن خودشناسی است.((؟))

 

شخص غایب همیشه مورد سرزنش است.((مثل لهستانی))

مردم حتی زمانی هم كه از شما می خواهند معایب شان را آشكارا به آنها بگویید، انتظار ستایش و تحسین دارند.((ویلیام سامرست موام))

مردم را در غیب همان گوی كه در [ پیش ] روی توانی گفت.((خواجه عبدا… انصاری))

مشكل ترین كارها این است كه انسان خود را بشناسد و آسانترین كارها این است كه از دیگران عیب جویی كند.((لردآویبوری))

وقتی مردم از كسی تعریف می كنند كمتر كسی باور می كند، ولی وقتی كه از كسی بدگویی می كنند همه باورشان می شود.((؟))

اگر ما دیگران را در سختیها و گرفتاریها دلداری دهیم، خود نیز آرام می شویم.((آبراهام لینكلن))

موفق ترین مدیران كسانی هستند كه تا وقتی " كهنه " خوب است از آن استفاده می كنند و به محض اینكه " نو " بهتر شد آن را در اختیار می گیرند.((رابرت وندرپول))

آن كس كه از اول می داند به كجا می رود، خیلی دور نخواهد رفت.((ناپلئون بناپارت))

اسارت و بندگی مردم به خود آنها و میزان تحمل رنج و قبول فداكاری شان بستگی دارد.((گاندی))

تو می كوشی كه آسوده تر باشی، من می كوشم كه دیگران آسوده تر از من باشند.((سعید نفیسی))

خود را قربانی كنیم بهتر است كه دیگران را.((گاندی))

رَد راستی، رَد خویشتن است.((اُرد بزرگ))

گمان مبر كه دیگران تو را به آرمانت خواهند رساند.((اُرد بزرگ))

دانشمند شیمی كه با مواد خطرناك به آزمایش می پردازد و پزشكی كه در معرض ابتلا به بیماریهای واگیردار است، همه به دلیل وظیفه شغلی و احساس نبوغ خود فداكاری می كنند.((جان كاینرل))

فداكاری در دو مورد خوب است : اول اینكه تنها راه باقی مانده باشد و از هیچ راه دیگری غیر از جانفشانی نتوان به هدف مورد نظر دست یافت. دوم آنكه بدانیم دیگران با این فداكاری خوشبخت خواهند شد.((موریس مترلینگ))

كسانی كه ترك دنیا می كنند، بهترین راه استفاده از دنیا را یافته اند.((حجازی))

آیا به یاد دارید كه در دوره حیات از دست شخصیت خودتان و آنچه كه نامش را «من» می گذارید، چقدر آسیب دیده اید؟ تمام اوقات تلخی ها، رنجها، زیانها، بدبختی ها و ناكامی های شما در طول مدت حیات از دست همین «من» بوده است.((موریس مترلینگ))

آتش را نمی توان با آتش خاموش كرد.((مثل یونانی))

اگر انسان یك روز از خودخواهی [ اش ] بگذرد، همه او را نیك خواهند گفت.((كنفوسیوس))

 
درج آگهی رایگان - پورتال تبلیغاتی 9رنگ تبادل بازدید اتوماتیک - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

 

پیدا کردن انگشتر هزار ساله با نام الله (عکس)

 

انگشتری زیبا که به نام الله مزین است در سوئد پیدا شده است.

 

طی حفاری‌های باستان‌شناسی در سوئد انگشتری از مزار یک زن کشف شد، که نشان می‌دهد بین جهان اسلام و شبه جزیره اسکاندیناوی روابط نزدیکی بوده است.

 

در اواخر سده ۱۸۰۰ میلادی، یک مرکز تجاری با نام «بریکا» که متعلق به وایکینگ‌ها بود، طی حفاری‌های باستان‌شناسی موفق به اکتشاف این انگشتر شد. احتمالاً این انگشتر که مزین به کلمه جلاله «الله» است، از طریق تجارت به این منطقه رسیده است.

 

از منظر باستان‌شناسان نگین این انگشتر مزین به نام مبارک «الله» یا «بالله» یا «الا‌الله» به خط کوفی، نشان‌دهنده‌ آن است که روابط نزدیکی بین شبه جزیره اسکاندیناوی و جهان اسلام وجود داشته است. قدمت این انگشتر را ۱۲۰۰ سال برآورد کرده‌اند.

 

گفتنی است، اولین روابط تجاری بین شبه جزیره اسکاندیناوی و منطقه خاورمیانه به ۳۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد.

 

پیدا کردن انگشتر هزار ساله با نام الله (عکس)

 

انگشتر الله

 

پیدا کردن انگشتر هزار ساله با نام الله (عکس)

 

انگشتر به نام الله

 

پیدا کردن انگشتر هزار ساله با نام الله (عکس)

درج آگهی رایگان - پورتال تبلیغاتی 9رنگ تبادل بازدید اتوماتیک - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های باحال روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های خاص روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

عکس های روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های ویژه روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای زیبای روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

 

کاریکاتورهای ویژه روز مادر 94

 

کاریکاتور های زیبای روز مادر 94

درج آگهی رایگان - پورتال تبلیغاتی 9رنگ تبادل بازدید اتوماتیک - افزایش بازدید و ترافیک سایت شما A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!